Tuesday, December 22, 2020

කාල යක්ෂ - 10 - කුමන්ත්‍රණ


9 වෙනි කොටසට 

සෙමින් සෙමින් වැහි පොද වැටෙමින් අහස අඳුරු වී ගෙන අයුරු ඔහුට දැනුනේ මහා හඩින් කෙටු අකුණක හඩ නිසාවෙනි. ඒ වෙන විට බාගෙට හදමින් තිබු කුඩාරම් දුටු ඔහු වැස්සෙන් බේරීමට තැනක් සොයා ගැනීමට සිතුවේ සියලු මළකුණු සෝදා හැරීමට තරම් ළඟ එන කුණාටුව ප්‍රබල බව දුටු හෙයිනි.

"සෙන්ට්‍රිනෝ ඔය වැස්සට කලින් මෙතෙන්ට වරෙන්. මට උඹට දෙයක් කියන්න තියෙනවා. මදක් එපිටෙන් වූ ගල් කුලක් යටට යමින් ඔහු කෑ ගැසුවේය.

අද එතැන් සිට ...

එය තරමක් විශාල ගල් කුලක් ඌ අතර ඇතුලට ගිය ප්‍රයිකුල් ළඟ තිබු ගල් ඇන්දක සිටි කුඩා කෘමින් කිහිප දෙනෙකු ගසා දමා එහි වාඩි විය... එවිටම ඇතුලට පැමිණි සෙන්ට්‍රිනෝ ද සිය ආයුද සියල්ල පසෙකලා වෙහෙස නිවා ගැනීම පිණිස අසල වූ පස් කණ්ඩියක් මත වාඩි විය... තරමක් ඇතුලට හැරී  තිබුණු ගුහාව දෙස විමසිලිමත්ව බැලූ සෙන්ට්‍රිනෝ සිය ගමන් මල්ලෙහි වූ ශක්ති ජනක පානයක් ගෙන ප්‍රයිකුල් දෙසට විසි කළේය. ඔවුන් දෙදෙනාම ඈතින් පෙනෙන කඳු වැටිය  වසාගෙන එන කළු වැහි වලාව දෙසත්, යුහුසුළුව කුඩාරම් ගසන සිය සෙබළු දෙසත් බලා සිටියේය.

"ඊළඟට මොකක් වෙයි ද ?"  සිය ශක්ති ජනක පානයේ අවසන් උගුරත් ගිල දමා සෙන්ට්‍රිනෝ ඇසුවේය...

"මොකක් වුනත්, උඹයි මමයි එක්ක තව දෙතුන් දෙනෙක් වත් බේරෙන්න ඕනේ... මම හිතන විදියට මේ අවසාන කඩ ඉම පනිනවත් එක්කම, අපිට ඔය කියන සර්කොෆගස් එක ට යන මාර්ගය විවෘත වෙන්න ඕනේ..." ප්‍රයිකුල්  පැවසීය.

"උඹ හිතන විදියට මොකක් වෙන්න පුළුවන් ද ? මට නම් මේ වෙච්ච දේවල් වලට වඩා තව මොනවා වෙන්නද කියල හිතා ගන්න බැහැ... අර බලපන් අර ගෙනියන මල කඳේ ඔළුව දිහා, කෝ ඇතුලේ තිබ්බ මොලේ , කෝ අර ආපු මැස්සන්ගේ මළකුණු ?... මේ මොන භූත වැඩ ද බන් .." සෙන්ට්‍රිනෝ අසහනයෙන් යුතුව පැවසීය.

"උඹ දැන් හැසිරෙන්නේ මොකුත් දන්නේ නැහැ වගේනේ...  මේ වැඩේ පටන් ගන්නකොටම අපි දැනගෙන හිටියනේ භයානක දේවල් වලට මුණ දෙන්න වෙනවා කියල...ඊළඟට වෙන දේ උඹටයි මටයි හිතා ගන්නවත් බැරිදෙයක් වෙයි හැබැයි මොන විදියෙන් හරි අපි බේරෙන්න ඕනෙ. මට ඔය පරණ මිත්‍යා කතා ටික හරියට මතක නෑ. නමුත් මම දන්නවා මේ හැම අවස්ථාවකදිම මැරෙන්නෙ නියමිත පිරිසක්. ඒ කියන්නෙ අවසානේට ඉතිරි වෙන කීප දෙනෙක් ඉන්නවා. අන්න ඒ ගොඩේ අපි ඉන්න ඕනේ.."

"ඉතින් දැන් උඹ මොකක් ද කරන්න හදන්නෙ..?"

"මම දැන් ඉඳල හිතන්නෙ මං ගැන විතරයි. සෙබලු ආරක්ෂා කරන්නවත්, අනිත් උන්ව බේරන්නවත් මම යන්නෙ නෑ... මම දන්නවා උඹ කියයි මම මහ ජරා නායකයෙක් කියල, හැබැයි මේ වෙලාවෙදි අපි අනුන් වෙනුවෙන් මැරෙන එක මෝඩ කමක්.. උඹට ඕක කියන්නයි මට ඕනෙ වුනේ..  බැරි වේලාවත් මලොත් උඹ කොහොම හරි ජීවත් වෙන්ඩ බලපන්.. " ප්‍රයිකූල් කීවේය.

"හ්ම්ම්.. මම දන්නවා කොහොමත් නායකයෝ කියන්නෙ අන්තිමට තමන් ගැන හිතන ජාතියක් කියල.. මට ඕනෙ වුනේ එහෙම නොවන නායකයෙක් වෙන්ඩ. නමුත් උඹ කියන දේ ඇත්තක් තියෙනවා."

****

"ඒ  ඩාකි, උඹ එහෙනම් බේරුණා..." වැල්  ජෝන්  සිනාසෙමින් සිය සගයා වෙත ආවේය. ඔහුගේ ලේ වැකුණු සන්නාහය සෑහෙන ලෙස ඉරී ගොස් තිබුණු අතර  එක කකුලක දරුණු කැපුමක් විය.   "ඔක්ස්ෆොගේ  පිහිටෙන් මාත් බේරුණා... මට නම් හිතා ගන්න බැහැ මම ඊයේ රෑ කොහොමද බේරුණේ  කියල.  කොහොම වුනත්  උඹයි මමයි සෑහෙන වාසනාවන්තයි... " 

"හ්ම්ම්..." ඩාකි කෙඳිරි ගෑවේය. ඔහු සිටියේ හෙම්බත්වය.. වැස්සට පෙර මළකුණු ගොඩ ගසා ගිනි තැබුමට ඔහු වෙහෙසිමත්, ඉතා අවාසනාවන්තව මියගොස් සිටි සිය සගයන් දැකීමත් ඔහුව මහත් සේ කම්පනය කොට තිබිණි.   

ඈතින් එන කුණාටුව සහ වැටෙමින් තිබුණු වැසි පොද මහා මුසල බවකින් පරිසරය වෙලාගෙන තිබිණි. ඉතිරි වී සිටි සෙබළු වැස්සෙන් බේරී මදක් විවේක ගැනීමට යුහුසුළුව කුඩාරම් අටවමින් සිටියෝය.  

තව දුරටත් වැඩ කිරීම එපා වී සිටි ඩාකි අසල වූ කුඩාරමක් තුලට වැදී එහි වූ සංකෝචිත මෙට්ටයක් ගෙන කුඩාරම් පොලවේ එලා ගත්තේය. බොත්තම් එබූ සැනින් ඇකිලෙන සහ දිගහැරෙන මේ මෙට්ට සෑහෙන තරම් සුව දායක විය. ඔහු පසුපසින් පැමිණි වැල් ජෝන් ද සිය ඇඳුමේ එල්ලාගෙන පැමිණි කුඩා මෙට්ට පැකට්ටුව ගෙන ඒ අසලින්ම එලා ගත්තේය. කූඩාරම තුල තවත් සෙබලුන් කිහිප දෙනෙක් තැන් තැන් වල විඩා නිවමින් සිටියෝය.

"මම දැක්කා ප්‍රයිකූල් සෙන්ට්‍රිනෝ එක්ක කූඩාරමකට නෑවිත් ගල් ගුහාවකට යනවා. මට පේන්නෙ මෙතන මොකක් හරි අපි නොදන්න දෙයක් සිද්ද වෙනවා." හාන්සි වී තම අතෙහි වූ කැපුමකට පෑස්සුම් පටි ලෙස ඔවුන් හැඳින්වූ ස්ටිකරය අලවමින් වැල් ජෝන් පැවසීය.

"හ්ම්ම්.. ඩාකි නැවතත් හූමිටි තිබ්බේය.

"කොහොමත් මේ විදියට මිනිස්සු මැරෙන එක ප්‍රයිකූල්ට වුනත් දරා ගන්න අමාරුයි. " කූඩාරම් වහලය දෙස බලමින් වැල් ජෝන් කීවේය.

"මම අහල තියෙන විදියට ස්කෘලොකගෙ සාපය කියන්නෙ මේකට තමා. ඔහු, මේ සියලු අමනුෂ්‍ය බලවේග ක්‍රියාත්මක කරන්නෙ මිනිස්සු තමන්ගෙ මිනීවල හොයන එකෙන් වලක්වන්න. "  ඩාකි පැවසීය.

ඔය පරණ කතා ඇත්ත නම් අපිට තව එක මර උගුලක් පනින්න තියෙනවා. ඊට පස්සෙ තමා ඔය මිනීවල තියෙන තැනට යන්න පුළුවන් වෙන්නෙ. ඊට පස්සෙ මොනව වෙයි ද කියල දන්න කෙනෙක් නෑ.. 

කිසි දිනෙක එය නොකරනු කියලනේ පොතේ තියෙන්නෙ.. 

"දැන් කාලේ මිනිස්සු ඔය පරණ කතා වලට තැනක් දෙන්නෙ නෑ ඩාකි. හැමදේම තාක්ෂනෙන් කරන්නනෙ බලන්නෙ..හැබැයි මං එකක් කියන්නම් අපි කොහොමත් හරි මේ මර උගුල් වලින් බේරිලා ආපහු ස්කෘලොක්ට පණ දුන්නොත් අපේ නම් ඉතිහාස ගත වෙනවා.. ' 

"ඉතිහාස ගත වෙන්න පුළුවන් ඉතින් ජිවත් වුණොත්..." ඩාකි හිස් බැල්මකින් යුතුව පැවසීය .


********************


"කර්වියෝ, කොහොමද දැන් මේ මනුස්සයට බැලස්ටිකා ප්‍රයිම් එකක් පෙන්නන්න හදන්නේ    තම මිතුරාගේ ක්‍රියාව දෙස බලාසිටි විටාසෝ ඇසීය...

"මේ මනුස්සයා අපිව එළියට දැම්මොත් ඕක පෙන්නන එක නම් මහා දෙයක් නෙමේ.  මගේ ළඟ තියෙනවා අර සේප්පුවේ තිබ්බ විදියේ ත්‍රිමාණ ආකෘතියක්.  මට හිතෙනවා මිනිහා ආපහු එයි කියල... බලමුකෝ .. "

"ඇත්තටම කවුද බ්‍රයිටෝව මැරුවේ... මට තාම හිතා ගන්න බැහැ බ්‍රයිටෝ නැහැ කියල..." විටාසෝ කණස්සලෙන් යුතුව ඇසීය.

"හ්ම්ම්... අපි නොදන්නා තව පිරිසක් මෙතන ඉන්නවා විටාසෝ ... බ්‍රයිටෝ ගේ මරණය  පොඩි දැනුම් දීමක් කියල මට හිතෙනවා.

"රජ්ජුරුවන්ගේ සේනාවට තාම අලෙන්ඩිව හොයා ගන්නත් බැරිවෙලා මට පේන්නේ... අපිව මෙහෙම තියාගෙන ඉන්නේ ඒකයි..අනිත් එක බ්‍රයිටෝගේ මරණෙට අපිව සැක කරන එක  හරි මෝඩයි කියල නෙමින්දෙර් රජ්ජුරුවන්ට තේරෙන්න ඕනේ . මං හිතන්නේ  ෆොර්මැටෝගේ සම්බන්ධයක් තියෙනවා මේ දේවල් වලට . " කර්වියෝ කල්පනාකාරීව පැවසීය. 

"ෆෝර්මැටෝගේ  ලැබ් එකේනේ රජ්ජුරුවන්ගේ පරීක්ෂණ ඔක්කොම කෙරෙන්නේ. ඇලෙන්ඩි, බ්‍රයිටෝ අපි ඔක්කොම කෙලින්ම   ෆොර්මැටෝට වැඩ නොකලට, එයා දන්නවනේ අපි රජුට විරුද්ධව මොකුත් කරන්නේ නැහැ කියල. අනිත් එක අපි කරපු සමහර පරීක්ෂණ වලින් හොයා ගත්ත දේවල් කෙලින්ම අපි එයාට දීලත් තියෙනවා. මම හිතන්නේ නැහැ ෆෝර්මැටෝ  එහෙම මිනිහෙක් කියල. මොකද අපි ඔක්කොම සයිඩන් ලානේ. ඔය දේශපාලන හරි රජුගේ බෑනා වෙන්න ඉන්න එක හරි ගැනට වඩා සයිඩන් කමට ෆෝර්මැටෝ සලකන්න ඕනේ..."  විටාසෝ නුරුස්නාවෙන් පැවසිය.

"ඒක මගේ සැකයක් විතරයි... " කර්වියෝට පැවසීමට හැකිවුයේ එපමණකි.

අගුල කරකැවී දොර හැරිණි.

"තමුසෙලා දෙන්න.. එනවා. වෙන තැනකට මාරු කරන්න වෙනවා"

ආරක්ෂකයා නැවත පැමිණ ඔවුන් දෙදෙනාට අණ දුන්නේය.

කර්වියෝ විටාසෝ වෙත ඇසක් ඉඟි කර වහා දොර වෙත ගියේය.

"හ්ම්... ඉස්සර වෙනවල.. ඔහු මිතුරන් දෙදෙනාව මාංචු පටි වලින් අල්ලාගෙ සෙමින් පසුපසට විය. ස්වයංක්‍රීය දොර ඉබේ වැසී ගියේය.

"මම කියන දේ හොඳට අහගන්නවල. සෙල්ලම් කරන්න හදන්න එපා..."

"මම තව ටිකකින් වැඩ ඉවර වෙලා යනවා. අර ඉස්සරහ තියෙන ගේට්ටුව පහු වුනු ගමන්  අලුත් වැඩියාවකට  මේ ප්‍රාකාරේ කඩපු තැනක් තියෙනවා. එතන මුරට හිටපු එකාව මම එලියට යැව්වා. මම එතෙන්ට ගිහින් මේ පටිය ගලවනවා. තමුසෙලා දෙන්න ගිහින් මට බැලස්ටිකා ප්‍රයිම් එක අරං හරියටම තව  තව පැයකින් මේ ප්‍රාකාරේ කෙළවර වෙන තැන තියෙන යාත්‍රාඅංගනයට එන්න ඕනේ. මතක තියා ගන්නවා, මම අයින් කරන්නේ මාංචුවේ පටිය විතරයි. ඔය ඉලෙක්ට්‍රොනික් මාංචුවෙන්  මට  තමුසෙලා යන එන තැන් ඔක්කොම බලාගන්න පුළුවන්.  දැනට මේක දන්නේ මම විතරයි. හැබැයි උඹල මට බොරු කරලා පැනල යන්න හැදුවොත්, මුළු සේනාවම මම එවනවා උඹලගේ පස්සෙන් තේරුණා ද ?"

"හරි හරි .. ලොකු උන්නැහේ.. අපි වෙලාවට එන්නම්..."

වහා වහා ප්‍රාකාරයේ හිඩැස තුලින් රිංගා ගත්  ඔවුන් දෙදෙනා මොහොතකින්  අසල වූ  වන රොදට දිව ගියෝය. 

"මං  හිතුවේ නැහැ  ඔය යකා අපේ ලණුව කයි කියල..." උද්දාමයට පත් විටාසෝ පැවසීය..

"හහ් හහ්... මාත් හිතුවේ නැහැ... හැබැයි මෙතන මොකක් හරි අවුලක් තියෙනවා. අපි  පුළුවන් තරම් ඉක්මනට  නිෂාට කතා කරන්න ඕනේ.." කර්වියෝ පැවසීය.

"කර්වියෝ නීෂාව දන්නවද ? මම නම් අඳුරන්නේ නැහැ.." 

"මමත් ගොඩක් අඳුරන්නේ නැහැ. මට වරක් හම්බ වුනා ෆෝර්මැටෝ  ගේ ලැබ් එකේදී.." 

අපි ඉස්සෙල්ල ටර්මිනල් එකක් හොයා ගන්න ඕනෙ.. සමහර විට අර කියපු යාන්ත්‍රාන්ගනයේ ඇති. යමු එතෙන්ට.

ඔවුන් දෙදෙනා යාන්ත්‍රාන්ගනයේ එක් පසෙක වූ ටර්මිනල් කුටියක් වෙත ගියෝය.

මෙම ටර්මිනල් යනු සියලු පොදු සහ පෞද්ගලික  සේවා සපයන ආයතන සමඟ  සම්බන්ද වී ඇති දත්ත සම්ප්‍රේෂණ උපකරණ විය. තමන්ට අවශ්‍ය  ස්තානවල සිටින නිලදාරින් සහ රොබෝ වන් සමග, කථන හෝ දෘශ්‍ය ලෙස සම්බන්ධ වී අවශ්‍ය කටයුතු කර ගැනීමට මෙමෙ ටර්මිනල් වලින් හැකියාව තිබිණි. 

තාක්ෂණයේ කෙල පැමිනියෙකු වූ විටාසෝ හට ටර්මිනල් යන්ත්‍රය තුලට පිවිසී එහිවූ රහසිගත දත්ත වල වූ නීෂාගේ ජීව දත්ත සොයා ගැනීමට ගත වූයේ මොහොතකි. සැබැවින්ම පුද්ගලික දත්ත මෙම යන්ත්‍ර වල ගබඩා වී නොතිබුණද නීෂා වැනි ප්‍රසිද්ධ චරිත වල ජීව දත්‍ත සටහන් කොටස් බොහෝ ආයතන පද්ධති තුල සුරකිව තබා තිබුනේ ඔවුන්ගේ කටයුතු වඩා කාර්යක්ෂමව ඉටු කරනු පිනිසය. නමුත් සියලු ආරක්ෂක ක්‍රම තුලින් රිංගා තමන්ට අවශ්‍ය දේ සොයා ගැනීම මේ තරුණයන් දෙදෙනාට අභියෝගයක් නොවීය.

නීෂාගේ ජෛව සංඥා ආකෘතිය යොදාගෙන ඇය පාවිච්චි කරන පෞද්ගලික හිස් ආවරණයට හෝ නැත්නම් ටෙක්සෝ පිටුවට ඇමතුමක් ගැනීමේ  හැකියාව තිබිණි. එයින් වඩා ආරක්ෂකාරි ක්‍රමය වූ ටෙක්සෝ  පිටුවට පනිවිඩයක් යවා ඇයට හිස් වැසුම පැළද ගන්නා මෙන් දන්වා විටාසෝ ටර්මිනලය ඔස්සේ ඇයට දන්වා සිටියේය.

නොදන්නා ඇමතුමක්, නීෂා වැනි කෙනෙක් ලබා ගැනීමට තියෙන ඉඩකඩ ඉතා අඩු වුවද, ඔවුන්ගේ වාසනාවට ඇය ඔවුන්ට පිළිතුරක් එවුවාය.

"නීෂා, මම කර්වියෝ, අපි ඇලෙන්ඩිගෙ සහ ෆෝර්මැටෝගෙ යාලුවො. අපිට වැදගත් දෙයක් කතා කරන්න ඕනෙ. ඔබව හමුවිය හැකි ද?"

"බැහැ. මට මාළිගාවෙන් පිටට එන්න බැහැ. මේ කතාබහ ආරක්ෂිතයි. ඔයාලට මොනවද කියන්න තියෙන්නෙ."

කර්වියෝ තමන්ට සිදුවූ දේ සහ ඔවුන්ගේ ව්‍යාපෘති විස්තර ඇතුලුව බ්‍රයිටෝ, සහ ඇලෙන්ඩිගෙ සිද්දි ගැන ඇයව දැනුවත් කලේය.

"මට ඔයාලව ඔතනින් නිදහස් කරන්න කියල තාත්තට කියන්න බැහැ. ඒ වගේ වැඩ වලට තාත්තා කැමති නැහැ. නමුත් මට ෆෝර්මැටෝගෙන් අහන්න පුළුවන් කවුරු හරි දන්න කෙනෙකුට කියල ඔයාලව නිදහස් කරන්න පුළුවන් කමක් තියෙනවා ද කියල"

"එපා. ෆෝර්මැටෝට මේ කිසි දෙයක් කියන්න එපා. ඔබ මාව අඳුරන්නෙ නෑ. නමුත් මම කියන දේ අහන්න. මේ හැමදේම පිටිපස්සේ ෆෝර්මැටෝ ඉන්න ඉඩ තියෙනවා කියල අපිට සැකයක් තියෙනවා. ඒ නිසා පරිස්සමෙන් ඔහු සමඟ වැඩ කරන්න. ඔබට මාව අමතන්න ඕනෙ උනොත් මගේ ජෛව සංඥා සටහනට තව දින දෙකකට පස්සෙ පනිවිඩයක් එවන්න. " ඔහු ඇමතුම විසන්ධි කර දැමුවේය.

බලාපොරොත්තු නොවූ මේ ඇමතුමෙන් නීෂා කලබල නොවූවද, ඇලෙන්ඩි අතුරුදහන් වූ දිනයේ දිය කෙලියට පෙර ඇඳුම් උනා දමමින් ඇලෙන්ඩි ඇසූ දෙය ඇයට සිහිපත් විය.

"ඔයාට ෆෝර්මැටෝව විස්වාසද?"

***

"අපි කොහොමද දැන් බැලස්ටිකා ප්‍රයිම් එකක් හොයන්නෙ.. ? විටාසෝ, සිය මිතුරා දෙස බලමින් ඇසීය.

"මේ යාඩ් එකේ පරණ හගියක් තියෙනවද බලපන්කො. මම ඊට පස්සෙ කියන්නම්."

යාඩ් එකේ මුරට සිටි රොබෝවන් දෙදෙනාට මුවා වී ඔවුන්ට මදක් එහායින් වූ හගි යානයක් වෙතට යාමට හැකි විය.


පරණ මොඩලයේ හගී යානයක් 

මයින්ඩ් ජෙට් යානා වලට පෙර පළමු පරම්පරාවකට අයත් මේ හගි  යානා  ප්‍රති ගුරුත්ව  හැකියාව රහිත නමුත් අධිවේගී රේසින් යානා වර්ගයක් විය. මෙම රථ වල එන්ජින් යාන්ත්‍රික වූ අතර කර්වියෝ මෙම බ්‍රමණය වන යාන්ත්‍රික තල උපයෝගී කරගෙන සිය ඉලෙක්ට්‍රොනික මාංචු ගලවා දැමුවේය.

"දැන් අපි පාරකට ගිහින් ඔය ස්ලෝ එකේ යන වාහනේකට මේ මාංචු දෙක දාමු.. හෙහ් හෙහ්..."

"හිරෙන් පැනල අහුවුනොත් දඬුවම සැරයි..." විටාසෝ අවධාරණයෙන් කිවේය..

"උඹට කොච්චර වැඩ පුළුවන් උනත් මේ රටේ දේවල් සිද්ද වෙන ක්‍රමය තාම තේරෙන්නේ නැහැ. උඹ හිතන්නේ මේ මට බැලස්ටිකා ප්‍රයිම් එකක් අරන් එන්න කියල නිදහස් කලේ අර මුර කාරයට මොලේ හොඳ නැහැ කියල ද ?  අපි ලණුව කාල යන්නේ කොහෙටද , අපේ ලැබ්, සේප්පු කොහෙද තියෙන්නේ කියල බලන්න කරපු පොඩි වැඩක්.. උන් දන්නවා අපි වැරදි නැහැ කියල... මට දැන ගන්න ඕනේ කවුද මේ වැඩ  මෙහෙයවන්නේ කියල...   "

"දවස් දෙකක් අහු නොවී ඉන්න එක මහ අමාරු දෙයක් නෙමේනේ.. යමුකෝ..." කර්වියෝ පැවසීය.. 

කර්වියෝගේ ඇමතුමෙන් පසු නීෂා මදක් වික්ෂිප්ත වී සිටියාය. සියල්ල හොඳින් සිදු වෙමින් තිබී හදිසියේම මේ සිදුවූ සිදුවීම් නිසා ඇය සිටියේ නොසන්සුන්වය. හදිසියේ ලැබුණු මේ ඇමතුම එය තවත් ව්‍යාකුල කිරීමට හේතුවිය.

ඇලෙන්ඩි ගේ අතුරුදහන් වීමෙන් පසුව ඇයට සිය පියා හැරුණු කොට තිබුණු එකම විස්වාසය ෆොර්මැටෝ විය. නමුත් දැන් ඒ විස්වාසය  සැකයේ බීජයකින් කිලිටි වීමට පටන් ගෙන ඇත.

නීෂා සුකුමාල ලෙස මාළිගාව තුල හැදී වැඩුනද, බුද්ධිමත් කෙල්ලක විය. සිය පෙම්වතා ගැන අවිශ්වාස නොකලද , ඇතිවී තියෙන තත්වය මත සියලු දේ වඩා පරිස්සම් සහගතව සිදු කිරීමට ඇය සිතා ගත්තාය.

"තාත්තා ෆොර්මැටෝ  එනවා කිව්වා නේද අර ඇලෙන්ඩිව  තියාගෙන හිටපු ලැබ් එකට යන්න? මාත් එන්නද ?  " 

"හ්ම්..." සෙබළුන් කිහිප දෙනෙකු සමග කතා කරමින් සිටි නෙමින්දෙර් රජු හිස වැනුවේය..

"රජතුමනි, මේ අපි ඉන්නෙ අපේ TEMA ව්‍යාපෘතියට අදාල සහයක පරීක්ෂණ  කරන ලැබ් 4න් එකක. "ෆොර්මෑටෝ රජු සහ නීෂා සමඟ රාජකීය ඇවෙන්ට් රථයෙන් බසින ගමන් පැවසීය. 

"දැන් ඔය මැරුණ බ්‍රයිටෝ මොකක් ද කරමින් හිටියෙ..?" ලැබ් එකට ඇතුලු වෙමින් රජු ඇසීය.

ඒ කණ්ඩායම තමා Laser Spatial Coherence වැඩේ ගැන බැලුවේ. ඇලෙන්ඩිත් ඒ ගැන තමා පරීක්ෂණ කලේ. ෆෝර්මැටෝ නීෂා දෙස බලමින් පැවසීය.

"මම අපේ ප්‍රධාන සයිඩන් ෆ්‍රීම් ට කතා කලා, මේ ළමයි සෑහෙන දක්ෂයි කියල තමා මට දැන ගන්න ලැබුණේ. රජු පැවසීය.

"මම හිතන්නෙ මෙයාලා TEMA ව්‍යාපෘතියේ කෙරෙන ප්‍රධාන වැඩේට අදාළ වෙන කුඩා පරීක්ෂණ කරමින් තමා හිටියේ. ඇලෙන්ඩි දැන් දින කිහිපයකට කලින් මගේ කොම්පැනි එකෙන් උදව් ගන්න පුළුවන් ද කියලත් ඇහුවා. නමුත් ඒ ගැන වැඩි දෙයක් කතා කරන්න මට බැරි වුනා".ෆෝර්මැටෝ පැවසීය. 

මට ඇලෙන්ඩි කිව්වා එයාලට ක්ලවරියොන් අවශ්‍යයි කියල..මට තේරුණු විදියට නම්  Laser Intensity එක සෙටාවොට් පරාසයට ගේන්න පුළුවන් මට්ටමට දියුණු කරල තිබ්බා. ක්ලවරියොන් නැතුව ෂීල්ඩ් එක ඔරොත්තු දෙන්නෙ නෑ කියල තමා කිව්වේ. 

නීෂා පැවසීය.

"හ්ම්ම්.. සෙටාවොට් පරාසයේ තියාගන්න පුළුවන් නම් අපිට සබ්ඇටොමික් වෙනස් කම් කරන්න පුළුවන්. රජු පැවසීය.

දැන් මේ සේප්පුවෙ තිබිච්ච දේවල් අතුරුදහන් වෙලා, බ්‍රයිටෝව මරපු අය ඒවා අරගෙන ගිහිල්ලා කියම සැකය තමා අපිට තියෙන්නෙ. 

ෆෝමැටෝ මොනවද දන්නෙ මේ සේප්පු ගැන. රජු සිද්දිය වූ ස්ථානය නිරීක්ෂණය කරමින් ඇසීය.

"මම ගොඩක් වෙලාවට මේ අය එක්ක කෙලින්ම වැඩ කරන්නෙ නෑ රජතුමනි. මගේ කම්පැනි විවිධ අමුද්‍රව්‍ය සැපයීම සහ, අමතර කොටස් නිෂ්පාදනය තමා කරන්නෙ, නමුත් මම දන්න විදියට රිසර්ච් එකට අදාල දේවල් සහ සමහර විට පෞද්ගලික දේවල් තියෙන්න පුළුවන්. මම බ්‍රයිටෝ සහ එයාගේ තව කර්වියෝ කියල යාලුවෙක්ව වරක් හමුවෙලා තියෙනවා. ගොඩක් දේවල් රොබෝල සහ ටර්මිනල් හරහා වෙන හින්ද අපි එච්චර පෞද්ගලිකව අඳුරන්නෙ නැහැ." ෆෝමැටෝ කීවේය.

"හ්ම්ම්.. මේ රොබෝලා සහ සිස්ටම් කොච්චර හොඳ වුනත්, මිනිස්සුන්ට තියෙන සහජ ඥානය තාම හරියට ක්‍රියාත්මක වෙන්නෙ නෑ.  මේ වගේ ලැබ් එකක් සම්පුර්ණයෙන් ස්වයංක්‍රී වුනත්, අධීක්ෂණයට කෙනෙක් නැති වුනාම වැඩ කරන මිනිස්සු කරන දේවල් ගැන හරි අවබෝධයක් ගන්න බැරි වෙනවා"

රජු වටපිටාව නීරීක්ශනය කරමින් එලියට පැමිණියේය.

"මම හොයල බලන්නම් ඉතිරි දෙන්නගෙන් මොනව හරි දෙයක් දැන ගන්න පුළුවන් උනාද කියල.. රජු ඇවෙන්ට් රථයට නඟිමින් පැවසීය.."

කර්වියෝගෙන් තමාට ලැබුණු ඇමතුම ගැන කිසිවක් නොපවසා සිටීමට නීෂා කලින්ම තීරණය කර තිබිණි.

"ඇලෙන්ඩි ගැන මොනවත් හොයා ගත්තද තාත්තෙ?"

"මම හිතන්නෙ ඇලෙන්ඩි ඉන්න තැන මම දන්නවා... බලමුකො.."

"අහ්.. කොහොමද හොයා ගත්තෙ..?"  පුදුමයට පත් ෆෝමැටෝ එකවරම ඇසීය..

රජු ඔහු දෙස තියුණු ලෙස බැලුවා මිස කිසිවක් නොකියා පහලින් පෙනෙන නගරය දෙස බලා සිටියේය..

මොහොතක නිහැඬියාවක්  තිදෙනා තුලම මද අපහසුවක් ඇති කළේය. 

ෆෝමැටෝ ද තමාගෙ දෑස් දෙස කෙලින් බලා සිටි නීෂාගෙ දෑස් මඟ හැර යානයෙන් ඉවත බැලුවේ නීෂාගේ සිතේ වූ සැකය තවත් තීව්‍ර වීමට හේතුවක් වෙමිනි.


7 comments:

  1. හේරත් ලියයි හේර, ආසි පටලවලා
    බූරුවො යවයි පෙරටම බිලි වෙනු කියලා
    ෆොර්මැටෝල වගෙ උදවිය වටවීලා
    අදිනව උගුල් ලංකාවෙත් හිටු කියලා

    විද්‍යා කතාවක් ලෙස ඔබ ලිව්වාට
    හැංගී තිබේ මනුසත් ගතියත් රහට
    නමුත් පැතුම්, වරදක් ඇත පවසන්ට
    කල් ගන්නව වැඩියි, කොටසක් ලියවෙන්ට

    ReplyDelete
    Replies
    1. කල් යන්නේ දහසක් තව වැඩ හින්දයි
      වේගය වැඩි කිරීම ලේසි නැහැ වාගෙයි
      නිදී වගේ කවි ලියන්න බැරි හින්දයි
      සමා වෙලා මේ වගේම හැමදාම එන්නයි

      කොහොමද මගේ කවිය ..? හෙහ් හෙහ් හෙහ්

      Delete
    2. එනවා නේන්නං දිගටම කියවනවා
      ලියන්නට පමා වෙනකොට මළ පැන්නෙනවා
      කවියත් නරක නැහැ, වෑයම හරි යනවා
      මට ඇති 'ඉඩ' ඔයාලට නැත, වැටහෙනවා

      Delete
  2. උඹ මේක සිරාවට ලියනව පැත්තො... එක දිගට ගළාගෙන යන නන්ස්ටොප් ඇක්ෂන්... ඒකටම සැක මුසු තැනුයි සැකකාරයොයි ඈඳලා. පට්ට ඈ.

    හැබැයි පුතෝ කල් ගන්න එක තමා අවුල. මොනව කරන්ඩද නේ? හිත හිතා ලියන්ඩ එපැයි ඉතිං...

    ReplyDelete
    Replies
    1. මට හිතෙන්නේ මම ටක් ගාල පැන පැන යනව වගේද කියල. අනිත් අතට ගොඩක් විස්තර ලියන්න ගියොත් මේ කතාවේ අගමුල මටත් අමතක වෙනවා හෙහ් හෙහ්

      ලියමු ලියමු කොහොම හරි...

      Delete